Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
uva.nl
Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen over Canvas

  • Wat is Canvas?

    Canvas is sinds 1 september 2018 de (nieuwe) digitale leeromgeving van de Universiteit van Amsterdam. Het wordt gebruikt door alle docenten en studenten van de UvA. Elk vak heeft een eigen 'pagina' waarop o.a. lesmateriaal wordt gepubliceerd. Ook kan de docent via Canvas zijn/haar studenten een mail sturen.

  • Hoe krijg ik een Canvas-account?

    Wanneer u zich inschrijft voor een Open UvA-college ontvangt u automatisch een (tijdelijk) Canvas-account. U hoeft hiervoor niets te doen. U ontvangt kort voor aanvang van het Open UvA-college een e-mail van de Servicedesk ICTS van de UvA. In de mail wordt aan u gevraagd uw UvAnetID te activeren. Volg hiervoor de instructies in de mail. Een UvAnetID bestaat uit een gebruikersnaam en een wachtwoord. Na activering van uw UvAnetID kunt u inloggen op Canvas. 

  • Hoe log ik in op Canvas?
    1. Zorg dat u uw UvAnetID bij de hand hebt. Zonder UvAnetID kunt u niet inloggen. 
    2. Open de website van Canvas.
    3. Klik op 'UvA Login'.
    4. Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in.
    5. U hebt nu uw eigen Canvas-startpagina geopend.
  • Hoe verander ik de standaardtaal in Canvas?

    Canvas is standaard ingesteld op Engels. Dit kunt u wijzigen naar Nederlands. 

    1. Open de website van Canvas.
    2. Klik op de knop 'UvA Login'.
    3. Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in.
    4. Klik links in de rode verticale menubalk op 'Account' en selecteer 'Instellingen'.
    5. Klik op de knop 'Instellingen bewerken' (rechts in beeld).
    6. Wijzig de taal naar het Nederlands (of een andere taal) en klik op de rode knop 'Instellingen bijwerken'
    7. U hebt nu de taal gewijzigd naar Nederlands (of een andere taal).
  • Er verschijnen foutberichten of ik kan een bestand niet openen.

    In het geval van problemen kunt u contact opnemen met Team Canvas van de Faculteit der Geesteswetenschappen via canvas-fgw@uva.nl. Probeer eerst of het probleem in een andere webbrowser (Chrome, Firefox, Internet Explorer, Safari) of op een ander apparaat (pc, telefoon of tablet) ook optreedt. Geef in uw melding aan in welke browser(s) en op welk apparaat u de foutmelding kreeg.