Studiedag

Op vrijdag 9 februari organiseert de Faculteit der Geesteswetenschappen van de UvA in samenwerking met dr. Gert Jan van Wijngaarden een eendaagse studiedag over de stad Mykene in Griekenland. Op deze dag zullen de archeologische, mythische en historische aspecten van deze plek nader worden besproken. Een belangrijke vraag is uiteraard in hoeverre deze verschillende perspectieven elkaar bevestigen of juist uitsluiten.

09.30   ontvangst en koffie

10.15 De oorsprong van Mykene - dr. Gert Jan van Wijngaarden
11.15 'Wy zijn geraeckt, daer ghy nu Pelops Stad / Het rijck Mijcaenen, ziet': Mycene in de Griekse literatuur - dr. Luuk Huitink
12.15 lunchpauze
13.00 Set in Stone. Het gebruik van menselijke en natuurlijke middelen voor de Myceense monumentale architectuur – prof. dr. Ann Brysbaert (RUL)
14.00 Mykene in de Archaïsche-Hellenistische tijd  - prof. dr. Vladimir Stissi
15.00 pauze
15.30 Onderzoeksgeschiedenis - dr. Gert Jan van Wijngaarden

Discussie, afsluiting en certificaatuitreiking
Dr. G.J.M. (Gert Jan) van Wijngaarden

Faculteit der Geesteswetenschappen

Capaciteitsgroep Archeologie

Belangrijk om te weten

• Deze eendaagse cursus is uitstekend geschikt als voorbereiding op een eventuele Griekenlandreis en ter ondersteuning van lessen Griekse Taal en Cultuur (GTC) in de bovenbouw.
  • Ook geïnteresseerde docenten uit andere disciplines kunnen zich aanmelden.
  • De cursus biedt plaats aan maximaal 40 deelnemers.
  • Locatie: Universiteitstheater, zaal 3.01
  • Kosten: € 170
  • Voor de kosten en uren kunt u een beroep doen op het voor u persoonlijk beschikbare nascholingsbudget op uw school.
  • Voor deelname aan deze cursus ontvangt u een certificaat van de UvA van 80 uren.
Universiteitstheater

Ruimte 3.01