Seventeenth-Century Amsterdam as a Creative City

Open Programma

Het huidige Amsterdam is een creatieve stad, zoals de stad altijd al geweest is. In dit Open UvA-college onderzoeken wij de vraag waarom Amsterdam in de 17de eeuw zo succesvol was als creatieve stad. De voertaal van dit OUC is Nederlands.

De focus zal liggen op de theorieën met betrekking tot de creatieve stad, maar we gaan ook kijken naar de belangrijkste creatieve industrieën van de 17de eeuw, met name die die verbonden waren met het geschreven en gesproken woord, zoals het theater, aardrijkskundige beschrijvingen van de wereld, nieuwsberichten en drukkerijen.

Tijd, locatie en prijs

• 13 februari t/m 19 maart 2024
  • dinsdag 15.00-17.00 uur
  • P.C. Hoofthuis, 0.11B
  • € 165 (AUV-members € 148)

Belangrijk om te weten

• De aanmelddeadline voor dit vak was 22 januari; de inschrijving is gesloten.
  • U volgt dit Open UvA-college als toehoorder. Dit betekent dat u alleen de hoorcolleges mag volgen (geen werkcolleges), geen tentamen doet en geen studiepunten behaalt.
  • Dit vak maakt deel uit van het reguliere onderwijsaanbod van de UvA. Er kunnen voor en tijdens de collegereeks wijzigingen in het rooster optreden; raadpleeg daarom altijd het rooster voor het college begint.

Docent

• Dr. Tim Vergeer (Huizinga Instituut)
Dr. T. (Tim) Vergeer

Faculteit der Geesteswetenschappen

Neerlandistiek

Publieksprogramma Geesteswetenschappen

Dit Open UvA-college maakt deel uit van het publieksprogramma van de Faculteit der Geesteswetenschappen (FGw). Naast Open UvA-colleges omvat het publieksprogramma ook bijzondere lezingen en collegereeksen. Het publieksprogramma is bedoeld voor alumni, werknemers die bijscholing wensen en alle anderen met interesse in kunst, cultuur, filosofie, taal en literatuur, geschiedenis en religie.

Feiten & cijfers
Vorm